Poznajcie naszych artystów

Anna Mikołajczyk-Niewiedział

sopran

Wieloletnia solistka Warszawskiej Opery Kameralnej, Opery Bałtyckiej czy Opery Wrocławskiej, gdzie zaśpiewała wiele pierwszoplanowych ról, między innymi w operach Mozarta, Czajkowskiego, Verdiego czy Strawińskiego. Prawykonania swoich dzieł powierzają jej często współcześni kompozytorzy, tacy jak Zygmunt Krauze, Paweł Łukaszewski, Piotr Moss, Elżbieta Sikora.  Znaczącym sukcesem była kreacja tytułowej partii w operze Madame Curie Elżbiety Sikory – prapremiera w listopadzie 2011 roku w Paryżu. Przedstawienie zrealizowane przez Operę Bałtycką, w reżyserii Marka Weissa, pod batutą Wojciecha Michniewskiego spotkało się z wielkim entuzjazmem publiczności i krytyków a śpiewaczka wraz z kompozytorką zostały nagrodzone w plebiscycie „Gazety Wyborczej Trójmiasto” Sztormy 2011. Za rolę Marii, Anna Mikołajczyk otrzymała  również nagrodę teatralną Prezydenta Miasta Gdańska. W 2013 nagrodą Orphée du Prestige Lyrique de l’Europe de l’Academie du Disque Lyrique uhonorowano DVD Madame Curie wydane przez firmę DUX. Dużo miejsca w swojej działalności koncertowej poświęca muzyce oratoryjno – kantatowej i kameralnej. Jest szczególnie ceniona w kręgu muzyki dawnej, z którą związany jest debiut artystyczny śpiewaczki. W 2001 otrzymała nagrodę im. Zofii Rayzacherowej Dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej na XI Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie. W dorobku artystki znajdują się występy na deskach światowych scen, w towarzystwie wybitnych muzyków i dyrygentów. Z dumą propaguje dorobek polskich kompozytorów wszystkich epok. Dokonała nagrań ponad 50 albumów płytowych, a wśród nich jest 12, które otrzymały nagrodę Akademii Fonograficznej FRYDERYK, między nimi solowa płyta na której śpiewaczka prezentuje pieśni Karola Szymanowskiego została wyróżniona dwiema nagrodami FRYDERYK 2008 w kategoriach: Album Roku Recital Wokalny, Opera, Operetka, Balet, oraz Fonograficzny Debiut Roku. Nagrodą FRYDERYK 2019 w kategorii Album Roku Muzyka Kameralna doceniona została płyta wydana przez Chopin University Press: Stabat Mater – Giovanni Battista Pergolesi, Luctus Mariae – Paweł Łukaszewski. Wraz z Marcinem Tadeuszem Łukaszewskim nagrała wszystkie pieśni Ignacego Jana Paderewskiego, płyta jest laureatem Fryderyka 2022 w kategorii: Muzyka Kameralna – Duety.
W 2023 roku uzyskała tytuł profesora sztuki. Prowadzi klasę śpiewu solowego na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Marta Czarkowska

sopran

Absolwentka UMFC w klasie śpiewu prof. Małgorzaty Marczewskiej i w klasie dyrygentury chóralnej w klasie prof. Bogdana Goli. Studiowała również germanistykę i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Pracuje zawodowo jako artysta Chóru Filharmonii Narodowej. Koncertuje jako solistka oraz kameralistka. Nagrała sześć płyt oraz kilka koncertów dla Polskiego Radia i TVP Kultura. Laureatka Fryderyków (1 nagroda, 1 nominacja), stypendium Ministra Edukacji Narodowej, stypendium Prezesa Rady Ministrów, nominowana do nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej. Jako dyrygent zdobyła 10 nagród w polskich i międzynarodowych konkursach chóralnych, m. in. Grand Prix Festiwalu im. Wacława z Szamotuł, Grand Prix międzynarodowego konkursu Cantu Gaudeamus w Białymstoku, I miejsce na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Religijnej w Rumi. Od 2018 r. jest członkiem sekstetu wokalnego ProMODERN, z którym koncertowała w Filharmonii Narodowej, Szczecińskiej, Olsztyńskiej, Pomorskiej, Gorzowskiej, Kaszubskiej, Częstochowskiej i Jeleniogórskiej, w NOSPR, studiu S1, nagrała liczne koncerty dla radia i telewizji oraz wystąpiła na kilkudziesięciu festiwalach w kraju i za granicą, w tym trzykrotnie na Warszawskiej Jesieni i lubelskich Kodach. Od 2014 r. jest członkiem kwartetu wokalnego Tempus, promującego muzykę polskiego renesansu i baroku. Kwartet dokonał licznych nagrań polskiej muzyki sakralnej XV-XVII w. i wystąpił na kilkudziesięciu festiwalach muzyki dawnej, m. in. w Rzymie, Palermo, Lublinie i Krakowie. Solowo koncertuje z repertuarem operowym i oratoryjno-kantatowym XVI-XVIII w. oraz współczesnym. Wystąpiła m.in. z zespołami Sinfonia Varsovia, Bornus Consort, La Tempesta, Sabionetta, Ars Nova, Il Tempo, Gradus ad Parnassum, Il Giardino d’Amore, Cappella Viridimontana, Camerata Vistula. W latach 2014-2018 koncertowała jaki solistka z zespołem muzyki dawnej Miraculis. Wystąpiła w Polskim Radiu, Narodowym Forum Muzyki, Filharmonii Podkarpackiej, Gorzowskiej, Pomorskiej i Kaszubskiej, w Zamku Królewskim oraz na kilkudziesięciu festiwalach, m.in.: Forum Musicum, Pieśń Naszych Korzeni w Jarosławiu, Festiwal Trzech Kultur, Varmia Musica, Musica Sacromontana, Szczawno-Zrój Baroque Festiwal czy Festiwal Dziedzictwa Kresów.

Karolina Zych

Flecistka orkiestry instrumentów historycznych MACV Warszawskiej Opery Kameralnej. Wykładowca Katedry Historycznych Praktyk Wykonawczych Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. W 2019 roku uzyskała tytuł doktora, specjalizując się w literaturze fletowej o znamionach stylu Empfindsamkeit. Urodziła się w 1979 roku w Radomiu, gdzie ukończyła Szkołę Muzyczną w klasie fletu poprzecznego. Swoje umiejętności rozwijała w Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku, a następnie w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku na wydziale Alte Musik, w klasie fletu traverso Benedeka Csaloga. Jest specjalistką w dziedzinie gry na historycznych fletach poprzecznych od XVII do XIX wieku, nie rezygnując jednak z XX w. praktyk wykonawczych na flecie współczesnym. Stale współpracuje z orkiestrą Capella Cracoviensis, z którą występowała pod batutą m. in. Jana Tomasza Adamusa, Andrew Parrota, Paula McCreesha, Christophe Rousette’a, czy Alessandro Moccii, wykonując szeroki repertuar od baroku do romantyzmu. Brała udział w nagraniach płytowych, m.in. „Halki” Stanisława Moniuszki dla Sony Music. Była solistką orkiestry Konfraternia Caper Lubliniensis, orkiestry Diletto z Białegostoku, Radomskiej Orkiestry Kameralnej. Jest członkiem zespołu The Ballard Consort. Koncertuje w Polsce a także za granicą, ma za sobą występy m.in w Niemczech, Norwegii, Grecji, Portugalii, Japonii, Belgii, Litwie, Rosji.

Marek Niewiedział

Jeden z pierwszych oboistów w Polsce profesjonalnie zajmujący się grą na historycznych obojach. Koncertujący solista, kameralista, muzyk orkiestrowy oraz aktywny propagator muzyki dawnej, a także organizator rozmaitych działań artystycznych. Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu w klasie oboju prof. Mieczysława Koczorowskiego, Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie oboju barokowego i klasycznego Ku Ebbinge oraz Hochschule für Musik und Theater w Lipsku w klasie Wolfganga Kubego. Ukończył z wyróżnieniem Podyplomowe Studia Menedżerów Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. W 1996 roku został wyróżniony Nagrodą Radnych Miasta Poznania za osiągnięcia artystyczne, a w 2002 Nagrodą im. Zofii Rayzacherowej dla największej indywidualności artystycznej w dziedzinie muzyki dawnej. Od 1998 roku na stałe współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, pełniąc w niej funkcje pierwszego oboisty. W roku 2020 założył zespół Warsaw Harmony, z którym prezentuje XVIII i XIX-wieczne dzieła przeznaczone na instrumenty dęte. Ponadto współpracuje z większością orkiestr i zespołów muzyki dawnej w Polsce. Z formacji zagranicznych warto wymienić: Collegium Marianum, Ensemble Inegal oraz Musica Florea z Pragi, a także Akademie für Alte Music z Berlina, Jest dyrektorem artystycznym festiwalu Varmia Musica oraz warsztatów muzycznych Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim. Prowadzi klasę oboju barokowego w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu.

Tomasz Wesołowski

Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku, gdzie w 2004 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem w klasie prof. Wojciecha Orawca. Nagradzany Stypendiami Prezydenta Miasta Gdańska oraz Fondazione Marco Fodella. W latach 2004-2008 studiował fagot historyczny w Królewskim Konserwatorium w Hadze (Donna Agrell, Wouter Verschuren) oraz w Accademia Internazionale della Musica w Mediolanie (Alberto Grazzi). Współpracuje z wiodącymi orkiestrami historycznego nurtu wykonawczego, między innymi z Les Musiciens du Louvre (Marc Minkowski), Capella Cracoviensis, {oh!} orkiestra historyczna, B’rock (René Jacobs), Freiburger Barockorchester, Amsterdam Baroque Orchestra (Ton Koopman), Les Musiciens du Prince (Cecilia Bartoli), Anima Eterna, Les Talens Lyriques (Christophe Rousset), Bach Collegium Japan (Masaaki Suzuki), Le Cercle de l’Harmonie, Netherlands Bach Society, Arte Dei Suonatori. Nagrywał dla Mezzo, Arte, Erato, Polskiego Radia, Channel Classics, naïve, Alpha, BIS, ORF, claves, Brillant Classics, DUX oraz Netflix i HBO. Aktywnie udziela się również jako wykładowca na kursach i uczelniach: Akademia Muzyczna w Poznaniu, Akademia Muzyczna w Gdańsku, Hochschule für Musik we Frankfurcie nad Menem Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim oraz na festiwalu Oficina de Musica de Curitiba w Brazylii.

Zbigniew Pilch

Jeden z najwybitniejszych skrzypków barokowych, artysta o bardzo szerokich zainteresowaniach, które obejmują muzykę instrumentalną od XVI do XXI w., ze szczególnym uwzględnieniem wirtuozowskiej literatury skrzypcowej. Gra na skrzypcach barokowych i współczesnych, altówce i violi d’amore. Koncertuje jako solista, kameralista i dyrygent. Ukończył Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie jego mistrzem był Zbigniew Szlezer. Jednocześnie specjalizował się w grze na skrzypcach barokowych pod kierunkiem Zygmunta Kaczmarskiego. Koncertuje w całej Europie i na świecie z takimi znakomitymi zespołami, jak fiński Baroque Ensemble Battalia, duński Concerto Copenhagen, hiszpański Al Ayre Español, czeska Musica Florea czy belgijskie Collegium Vocale Gent. W Polsce współpracował z prawie wszystkimi zespołami muzyki dawnej. Przez szereg lat był członkiem Sinfonietty Cracovii i od początku działalności Wrocławskiej Orkiestry Barokowej pełni funkcję jej koncertmistrza. Jako muzyk solista współpracuje z Warszawską Operą Kameralną oraz Warsaw Camerata. W roli dyrygenta występuje m.in. z NFM Filharmonią Wrocławską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Radomską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej czy Gdyńską Orkiestrą Kameralną Sinfonia Nordica. Zbigniew Pilch ma bogaty dorobek fonograficzny. W marcu 2017 r. ukazała się jego solowa płyta pt. Oświecony wirtuoz (CD Accord). Artysta nagrał także wirtuozowskie Koncerty skrzypcowe Feliksa Janiewicza wraz z Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Kaia Bumanna (2007). W 2009 r. ukazały się Symfonie nr 103 i 104 Haydna w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej (obecnie NFM Filharmonia Wrocławska) pod dyrekcją Zbigniewa Pilcha. Artysta wziął także udział w licznych, uhonorowanych wieloma nagrodami nagraniach (m.in. International Classical Music Award 2019 dla albumu 17th-Century Sacred Music in Wrocław, Fryderyk 2011 dla płyty Koželuh, Rejcha, Vořišek – Symphonies, Fryderyki 2019 dla CD Mielczewski II, krążka z Widmami Stanisława Moniuszki oraz płyty zawierającej Stabat Mater Giovanniego Battisty Pergolesiego i Luctus Mariae Pawła Łukaszewskiego, a także Fryderyk 2021 dla albumu z twórczością Mikołaja Zieleńskiego). Zbigniew Pilch w 2019 r. uzyskał stopień doktora habilitowanego. Od 2020 r. jest zatrudniony na stanowisku profesora w Akademii Muzycznej im. K. Pendereckiego w Krakowie, gdzie prowadzi klasę skrzypiec barokowych. Ponadto wykłada w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu oraz podczas kursów mistrzowskich w ramach Festiwalu Varmia Musica w Lidzbarku Warmińskim. Od roku akademickiego 2020/2021 piastuje funkcję Kierownika Katedry Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. W 2020 r. Zbigniew Pilch otrzymał odznakę honorową Zasłużony dla Kultury Polskiej za wybitny dorobek artystyczny, przyznaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Radosław Kamieniarz

Radosław Kamieniarz – wszechstronny skrzypek, realizujący swoje muzyczne zainteresowania głównie w nurcie historycznych praktyk wykonawczych. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne „Szkoła Talentów” im. H. Wieniawskiego w Poznaniu, następnie Akademię Muzyczną im I.J. Paderewskiego w Poznaniu, gdzie studiował pod kierunkiem prof. Jadwigi Kaliszewskiej i prof. Jakuba Haufy oraz Akademię Muzyczną im. K. Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie skrzypiec barokowych dr hab. Zbigniewa Pilcha. Koncertował, nagrywał w kraju i zagranicą jako solista, kameralista, koncertmistrz i członek orkiestr symfonicznych, kameralnych, a także wielu wiodących zespołów specjalizujących się w historycznym wykonawstwie muzyki. Współtwórca powstałego w 2003 roku kwartetu smyczkowego Musicarius. Od 2007  roku jest muzykiem Zespołu Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”, w którym  pełni funkcję koncertmistrza, solisty, a także obejmuje kierownictwo artystyczne koncertów, spektakli oraz realizacji nagrań, w których  brali udział wybitni soliści, między innymi: Vivica Genaux, Filippe Mineccia, Simone Kermes, Aleksandra Olczyk, Anna Mikołajczyk-Niewiedział, Ingrida Gápová, Ewa Tracz, Piotr Olech. W latach 2015-2022 wykładał w klasie skrzypiec barokowych i altówki barokowej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.

Piotr Chrupek

Jest absolwentem Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie altówki prof. Marcina Murawskiego, a także Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie altówki barokowej prof. Zbigniewa Pilcha. Uczestniczył w kursach mistrzowskich pod kierunkiem prof. Piotra Reicherta, Zbigniewa Pilcha, Jarosława Thiela, Sirkki-Lisy Kaakinen, Markusa Möllenbecka. Jest współzałożycielem i członkiem kwartetu smyczkowego „Musicarius” specjalizującego się w wykonawstwie muzyki dawnej, z którym występuje w kraju i poza jego granicami. Na stałe współtworzy Wrocławską Orkiestrę Barokową. Jest również filarem szczecińskiej formacji Fundacja Akademia Muzyki Dawnej. Przez wiele lat prowadził sekcję altówek w zespole instrumentów dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej „Musicae Antiquae Collegium Varsoviense”. Współpracował również z zespołem The English Baroque Solists. Aktualnie występuje z najważniejszymi zespołami muzyki dawnej w Polsce jako solista, kameralista, często także w roli prowadzącego grupę. Bierze udział w transmisjach radiowych i nagraniach płytowych. W 2019 roku został uhonorowany nagrodą Fryderyka w kategorii „muzyka kameralna”. Koncertował wspólnie z Jane Rogers, Enrico Gattim, Kati Debretzeni, Peterem Hansonem. Doświadczenie orkiestrowe zdobywał pod batutą artystów takich jak John Eliot Gardiner, Philippe Herreweghe, Paul McCreesh czy Giovanni Antonini.

Jakub Kościukiewicz

Wiolonczelista specjalizujący się w grze na instrumentach historycznych. Pedagog i aktywny animator inicjatyw i wydarzeń związanych z historycznym wykonawstwem muzyki dawnej. Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie wiolonczeli ad. T. Kamińskiej oraz Guildhall School of Music&Drama w Londynie w klasie wiolonczeli barokowej A. McGillivray. Studiował również na Dresdner Akademie für Alte Musik w klasie wiolonczeli barokowej Ch. Kyprianides. Jako kameralista, solista i muzyk orkiestrowy występował i nagrywał z większością polskich zespołów grających na instrumentach historycznych, m.in. z Collegio di Musica Sacra A. Kosendiaka Dolnośląską Orkiestrą Barokową, Orkiestrą Liryczną, Harmonologią i Kapelą Jasnogórską prowadzonymi przez J. T. Adamusa, Concerto Polacco, Harmonia Sacra, La Tempesta, Hyacinthus Ensemble, Violin Consort, orkiestrą FAMD.PL, Goldberg Baroque Ensemble, Orkiestrą I Rzeczypospolitej, Polską Orkiestrą XVIII wieku, Warsaw Harmony, Starck Compagnay, Il Piacere, Silva Rerum, Cantores Minores Wratislavienses, Cameratą Podlaską, Fiori Pari, Nova Silesia, Cappella dell’Ospedale della Pietà, Il Giardino d’Amore, Sezione Aurea, Capella 1547, Maresiénne Consort a także z belgijskimi zespołami Collegium Vocale oraz Les Muffatti prowadzonym przez P. van Heyghena. Występował również w Niemczech, Belgii, Szwajcarii, Francji, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Słowenii, Chorwacji, Macedonii, Czechach, Rosji, Wielkiej Brytanii, na Ukrainie, Słowacji, w Chinach, Japonii i USA. Brał udział w nagraniach ponad 30 płyt CD dla takich wytwórni jak CD Accord, Dux, Sarton, Cypres, LionRecords, Musicon, ProMusica Camerata. Od 2005 roku współpracuje z zespołem Musicae Antique Collegiae Varsoviense przy Warszawskiej Operze Kameralnej (obecnie pełni tam funkcje koncertmistrza). Na łódzkiej Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów od 2011 roku wykłada (obecnie jako adiunkt) wiolonczelę barokową oraz prowadzi zespoły kameralne muzyki dawnej i akademicką orkiestrę barokową. Założyciel i kierownik artystyczny łódzkiej orkiestry barokowej Altberg Ensemble.

Krzysztof Firlus

Muzyk wielowymiarowy, sięgający po instrumentarium od kontrabasu współczesnego i barokowego poprzez liczne odmiany violi da gamba, z rzadko spotykanym pardessus de viole włącznie. Występuje jako solista, kameralista oraz muzyk orkiestrowy, sięgając po repertuar powstały od renesansu po dzień dzisiejszy, w tym także utwory napisane specjalnie dla niego. Wychowanek Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu (klasa Vittorio Ghielmiego) oraz Akademii Muzycznej w Katowicach (klasa Marka Caudle’a). Na stałe związany z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Współpracował m.in. z {oh!} Orkiestrą Historyczną, Kwartetem Śląskim, Le Poème Harmonique czy BachAkademie Stuttgart. Laureat licznych konkursów zagranicznych i ogólnopolskich. Spośród wielu nagrań płytowych artysty wymienić można m.in. nagraną wraz z żoną – Anną Firlus – znakomicie przyjętą przez krytykę międzynarodową pierwszą polską solową płytę gambową Gamba Sonatas, nominowaną do nagrody „Fryderyk 2019”, C.F. Abel – Sonatas from the Maltzan Collection, zawierającą pierwsze na świecie nagrania sonat C.F. Abla, odkrytych w poznańskiej Bibliotece Uniwersyteckiej (nominacja do International Classical Music Awards 2020 oraz „Fryderyk 2020”), płytę Muzyka Francuskich Mistrzów – Muzyka Zamku Warszawskiego z {oh!} Orkiestrą Historyczną (partia solowa w koncercie na viole da gamba Le Phénix Michela Corrette) – nominacja do nagrody „Fryderyk 2018”, Tansman – od tria do oktetu z Kwartetem Śląskim, Barok Progresywny z Nikola Kołodziejczyk Orchestra (nagroda „Fryderyk 2016”), Réflexions z kompozycjami Adriana Robaka czy Portraits – Les caractères français z {oh!} trio, które tworzy wraz z Martyną Pastuszką i Anną Firlus. Krzysztof Firlus prowadzi obecnie klasę violi da gamba w Akademii Muzycznej w Katowicach oraz klasę kontrabasu w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Ewa Mrowca

Z wyróżnieniem ukończyła studia w Krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Elżbiety Stefańskiej. Absolwentka Guildhall School of Music&Drama w Londynie w klasie Nicholasa Parle, oraz Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei w klasie Jörga Andreasa Böttichera. Zdobyła wyróżnienie w VI Konkursie Klawesynowym im. J. Broadwooda w Londynie organizowanym na historycznych instrumentach. Stypendystka Ministerstwa Kultury, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Rządu Szwajcarii, Accademii Musicale Chigiana oraz Guildhall School of Music&Drama. Swoje umiejętności doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Kennetha Gilberta, Christopha Rousseta, Elisabeth Joyé, Pierre’a Hantai, Kris Verhelst, oraz Jespera Christensena. Koncertuje w Polsce, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Chinach, Japonii oraz USA.
Występowała pod kierunkiem Jordiego Savalla, Alfredo Bernardiniego, Benjamina Bayla, Olivii Centurioni i Petera Van Heyghena. Współpracuje z wieloma zespołami muzyki dawnej. m.in. Musicae Antiquae Collegium Varsoviense. Jest współtwórcą zespołu Altberg Ensemble. Wykłada na stanowisku profesora uczelni w Akademii Muzycznej w Łodzi, oraz w Akademii Muzycznej w Krakowie. Jej pierwszy solowy album z Pieces de clavessin Jeana Nicolasa Geoffroy (Dux 0137), zyskał znakomite recenzje w Polsce, Luxemburgu, Francji i Niemczech, a także został nominowany do prestiżowej nagrody International Classical Music Awards 2013. W marcu 2014 otrzymał wyróżnienie 5 Diapason.

Zuzanna Budziarek

Klawesynistka, mechanik, konserwator instrumentów historycznych. Zajmuje się budową i renowacją klawesynów oraz pokrewnych im instrumentów. Od 2015 roku pracuje w prestiżowym warsztacie Bruce’a Kennedy’ego jako specjalistka od mechaniki oraz intonacji. Dzięki swoim umiejętnościom współpracuje z wykonawcami, instytucjami oraz budowniczymi rozpoznawalnymi na całym świecie. Na wyregulowanych przez nią instrumentach grali m.in. Jean Rondeau, Marco Mencoboni, Christophe Rousset czy Skip Sempe. W 2019 roku została zaproszona do The Juilliard School w Nowym Jorku w celu przygotowania klawesynu do recitalu w Carnegie Hall, a w 2021 roku nawiązała współpracę z budowniczym Jimem Hallem w Barcelonie. Regularnie podróżuje po Polsce i Europie, dokonując przeglądów instrumentów należących zarówno do instytucji, jak i do osób prywatnych.

Marcin Szelest

Marcin Szelest jest profesorem organów w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Występuje jako solista i kameralista, w tym z wieloma zespołami instrumentów historycznych (m.in. Concerto Palatino, The Bach Ensemble, Vasa Consort, Weser-Renaissance Bremen, Wrocławska Orkiestra Barokowa). Nagrywał dla wytwórni Accent, CD Accord, Claves, cpo, Motette, Musicon i Warner Classics. Prowadzi też kursy mistrzowskie w ramach Europäisches Hanse-Ensemble w Lubece oraz Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim. Jego praca habilitacyjna „Przemiany stylistyczne we włoskiej muzyce organowej przełomu XVI i XVII stulecia” (2007) została wyróżniona nagrodą Prezesa Rady Ministrów. Opublikował m.in. edycje dzieł wszystkich Stanisława Sylwestra Szarzyńskiego (2015) i Adama Jarzębskiego (2021) oraz tabulatur braniewsko-oliwskich (2021). Przygotowane przez niego wydanie rekonstrukcji repertuaru „Warszawskiej Tabulatury Organowej” ukaże się we wrześniu 2024. Jest również członkiem Rady Naukowej serii wydawniczej „Fontes Musicae in Polonia” oraz dyrektorem artystycznym Festiwalu Omnia Beneficia i Festiwalu 1679.org.

Tatiana Asmolkowa

Od ponad 20 lat pracuje w teatrze im. S. Jaracza w Olsztynie jako wykładowcą dyscyplin choreograficznych w Policealnym Studium aktorskim im. A. Sewruka. Prowadzi fakultatywne zajęcia Taniec na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko-mazurskiego. Współpracuję również z wydziałem aktorskim Uniwersytetu pedagogicznego im.  A.Gercena i Rosyjskim Instytutem Sztuk Scenicznych w Sankt-Petersburgu. Robiła choreografie do wielu spektakli w Olsztynie, Bydgoszczy, Krakowie, Kielcach, Słupsku. Pomysłodawca, reżyser i choreograf  „serialu teatralnego” „Muzyczne abecadło” podczas którego zawiązała pierwszą i kontynuowaną po dziś współpracę z Filharmonią Warmińsko-mazurskiej im. F. Nowowiejskiego, szkołami muzycznymi i zespołami z regionu. Prowadziła zajęcia dla uczestników Studium Teatralnego przy Towarzystwie Kultury Teatralnej i Teatrze Jaracza i liczne warsztaty.  Specjalizuje się w rożnych technikach (taniec klasyczny, jazzowy, historyczny, ludowy). Z Pracownią Tańca PRYZMAT Fundacją tańca i sztuki Artoffnia współpracuje od roku 2011 w zakresie warsztatu tańca klasycznego, jazzowego, historycznego, realizując również wspólne projekty. Prowadzi autorskie zajęcia z grupą Bodybalance. Niejednokrotnie zapraszana jako jurorka na taneczne i aktorskie konkursy i festiwale. Ukończyła Akademię Psychologii Sportu (2023), przekształcając swoje wieloletnie, jeszcze z czasów szkoły średniej zafascynowanie psychologią, w nową ścieżkę zawodową pracując nad projektem dostosowania narzędzi psychologii sportu do potrzeb zawodowych i amatorskich zespołów, tancerzy i aktorów i studentów szkół artystycznych. Obecnie jest studentką Psychologii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.

Anna Swoboda

Ukończyła z wyróżnieniem studia w zakresie gry na lutni w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie Jerzego Żaka oraz w Hochschule für Musik Trossingen pod kierunkiem Rolfa Lislevanda, studia licencjackie w Katedrze Komparatystyki Literackiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich u Hopkinsona Smitha, Joachima Helda, Jacoba Lindberga. Realizując basso continuo, współpracowała z solistami i zespołami w kraju i za granicą oraz z teatrami operowymi w Stuttgarcie (Wilhelma Theater), Pforzheim, Krakowie, z Warszawską Operą Kameralną, Capellą Cracoviensis, Polską Operą Królewską oraz Danmarks Radio Orkestret w Kopenhadze i Hochschule für Musik u. Theater w Lipsku. W pracy doktorskiej zajęła się muzyką kameralną z lutnią obligato XVII/XVIII w., dokonała jej premierowych rejestracji dźwiękowych (Nagroda Prezesa Rady Ministrów 2023). W 2023 r. ukazała się jej solowa płyta Timeless Lute z utworami na lutnię barokową Silviusa Leopolda Weissa oraz premierowym nagraniem suity Le Parnasse Silesienne Marka Pasiecznego. 

Nasi patroni:
Nasi Partnerzy i Sponsorzy:

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego